חדש מבית אייווקס – מערכת BLIND SPOT לזיהוי שטחים מתים לחץ לפרטים
הסחות דעת בזמן נהיגה
אייל רחמים04.08.2016

הסחות דעת בזמן נהיגה

הדבר בוודאי קרה לכם במהלך נהיגה – ייתכן שהיה זה הטלפון הנייד, או הפרסומת ברדיו, או השיחה עם החבר שישב איתכם ברכב – ותוך רגעים ספורים מצאתם את עצמכם סוטים מהנתיב או מתקרבים בצורה מסוכנת לרכב שלפניכם. הסטטיסטיקה המקובלת נוקטת בכך שכ- 93% מתאונות הדרכים נובעות כתוצאה מהגורם האנושי, כאשר חלק ניכר מהן נובע באופן ישיר כתוצאה מהסחי דעת של הנהג. החיים שלנו מלאים בהסחי דעת, אך המשמעות שלהם בנהיגה עשויה להיות קטלנית – לא נדרשת מעל שנייה אחת של חוסר תשומת לב כדי להיות מעורב בתאונת דרכים.

הסטטסטיקה המקובלת בקרב מומחי הבטיחות, מדברת על כך שהסחות דעת היוו גורם ל- 16% מתאונות הדרכים הקטלניות, 20% מהתאונות עם פציעות קשות, 25% בתאונות עם נזקי רכוש וכ- 70% מהתאונות עם רכב יחיד.

העולם מלא בהסחות דעת

אורח החיים המודרני מוביל אותנו מזה שנים רבות בגישה של "מולטי-טסקינג", של עשייה מרובת משימות וקשב שנדרש לפזר בין מספר פעולות בו זמנית, אך ככל שהדבר נוגע לנהיגה ברכב – הרי שמדובר בפצצת זמן מתקתקת. כולנו מכירים את העובדה שדיבור בטלפון נייד בעת נהיגה מעלה את הסיכון לתאונה, אך מדובר רק בקצה הקרחון. חלק גדול מהסחי הדעת הם גורמים נורמטיביים שעשויים לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו.

פעולת הנהיגה היא מורכבת כשלעצמה, וכשמתווספות שיחות בזמן הנהיגה, שליחת מסרונים, החלפת תחנות רדיו, עישון, הקשבה לפרסומת ואפילו הרהורים שונים – כולם גורמים להסחת דעתנו מהנהיגה ועשויים להוביל להתנהגות מסוכנת בכביש. 2-3 שניות של חוסר קשב הם כל מה שדרוש כדי לסטות מנתיב, להתנגש ברכב שלפניכם או ליצור סיטואציה מסוכנת אחרת. עד כמה שאנו אחראים ורוצים לשמור על חיינו, הצורך להתגבר על הסחות הדעת ולהתרכז בנהיגה עצמה הוא אתגר יום יומי, שלצערנו כל אחד מאיתנו מתמודד עמו.

אנחנו חיים בעולם שבו היסחי הדעת הם חלק מרכזי מהשגרה שלנו, והדבר מתבטא בין היתר גם בעלייה במקרי הפרעות הקשב אצל ילדים ומבוגרים כאחד המאופיינים בבעיה של חוסר ריכוז בנהיגה.

מה הפתרון?

הסחי דעת נובעים בחלקם מפעילות אקטיבית שלנו. בזמן נהיגה, הימנעו ככל הניתן משיחות טלפון ובוודאי מהתכתבויות והודעות טקסט שונות. כל התעסקות עם מכשירים שונים מעלה משמעותית את הסיכון לתאונות. מעבר לכך, חשוב להבין שנהיגה ברכב היא פעולה מסובכת שמחייבת ריכוז גבוה. הימנעו מפעולות מקבילות במהלכה, ובכלל זאת שיחות עבודה, תכנוני לו"ז וכו'. פשוט מאוד – התרכזו בנהיגה.

מערכת הרדאר RD140 של איווקס מהווה פתרון נוסף, אשר מזהה סטיות בגין אי שמירת מרחק או נהיגה מסוכנת, ומתריעה על כך לנהג באופן מיידי. בעולם של הסחות דעת כה רבות, מדובר בפתרון הכרחי למניעת תאונות דרכים. המערכת מתבססת על רדאר בשילוב מצלמות למתן התרעות מהימנות בזמן אמת ובכל תנאי מזג אוויר, ביכולתה לזהות כלי רכב במרחק של עד 140 מטרים, ומספקת לנהג מסרים קוליים וחזותיים בתוך חלקיקי שנייה מעת קבלת ההתרעה.

חייגו עכשיו
חזרו אליי עם פרטים

כן, אני רוצה שקט נפשי!

חייגו או מלאו פרטים:



    *הנני מאשר/ת קבלת מידע, הצעות שיווקיות ו/או דברי פרסומת מחברת ל.ד ישראל אוטו אקוויפמנט (1990) בע"מ