חדש מבית אייווקס – מערכת BLIND SPOT לזיהוי שטחים מתים לחץ לפרטים
איך למנוע תאונות דרכים?
אייל רחמים03.08.2016

איך למנוע תאונות דרכים?

קיימים לא מעט גורמים לתאונות דרכים אשר אחריות למותם של מאות ולפציעתם של עשרות אלפים מדי שנה. לעיתים אנו חוששים או פוחדים מפעולות מסויימות – כגון טיולי שטח, צניחה ואחרות, כשלמעשה דווקא בנהיגה טמון סיכון רב יותר. מניעת תאונות דרכים היא פעולה משולבת ורב מערכתית, אשר מתחילה כבר מגיל צעיר מאוד וממשיכה לאורך כל הבגרות. למעשה, מדינת ישראל היא דווקא דוגמא טובה להצלחה בהפחתת תאונות דרכים, אך הדרך עוד רבה וארוכה בתחום זה.

הפחתת הגורם הטכני

בעבר, תאונות רבות היו נגרמות מגורמים טכניים שונים. הראשון שבהם היה קשור לאמינות כלי רכב – בלמים שלא פעלו כראוי, מערכות שליטה לא יציבות ועוד. גם בעת תאונה, כלי רכב רבים לא נבנו על מנת להגן, ונהגים רבים נהרגו גם בתאונות קלות יחסית. כיום, השתפרו מאוד כלי הרכב, ויצרניות הרכב מקפידות על אמינות, ומודעות לכך שההגנה על הנוסעים הוא אחד השיקולים המרכזיים של לקוחות בקניית רכבים. מעבר לכך, המדינה מקפידה באמצעות מנגנון הטסט השנתי על תפעול תקין של הרכב.
בנוסף, תשתית הכבישים, עברו שיפור דרמטי בשנים האחרונות וכיום רק 7%-10% מתאונות הדרכים מוגדרות ככשלון טכני.

חינוך לנהיגה בטוחה

הגורם האנושי הוא שאחראי ללמעלה מ-90% מתאונות הדרכים. אי ציות לתמרורים, נהיגה במהירות מופרזת, וחוסר התייחסות לתנאי הדרך – הם עודם גורם מרכזי לתאונות דרכים. המאמץ העיקרי בחינוך למניעת תאונות ונהיגה בטוחה מתרכז בבתי הספר, בגילאים שבהם מגבשים ילדים ובני נוער את התייחסותם לחוקים ולתקנות.

כוחו של הרגל

בתור בני אדם, יש לנו נטייה להתרגל לפעולות, ולבצע אותם כמעט באופן אוטומטי. בהרבה תחומים בחיים יש לכך יתרון, אך כשזה מגיע לנהיגה אין דבר שלילי מכך. הרגל גורם לנו לחוסר תשומת לב, לתחושת הירדמות ולנטייה להיסחי דעת שונים. בניגוד לציות לחוק עצמו, כאן מדובר במאמץ יום יומי של הנהג – להתרכז בנהיגה למרות הנטייה הטבעית לעבור למצב אוטומטי.
הפרסומות שמושמעות ברדיו ובטלויזיה באופן קבוע הן אחד הפתרונות לכך. אנו בחברת איווקס מציעים פתרון נוסף בדמות מערכת רדאר RD 140, אשר מייצרת התרעות בזמן אמת ומסייעת לנו להימנע מסטייה בנתיבים, אי שמירת מרחק ומצבים מסוכנים אחרים.

חייגו עכשיו
חזרו אליי עם פרטים

כן, אני רוצה שקט נפשי!

חייגו או מלאו פרטים:



    *הנני מאשר/ת קבלת מידע, הצעות שיווקיות ו/או דברי פרסומת מחברת ל.ד ישראל אוטו אקוויפמנט (1990) בע"מ