חדש מבית אייווקס – מערכת BLIND SPOT לזיהוי שטחים מתים לחץ לפרטים
מדריך מקוצר לבדיקת מיגון ברכב
אייל רחמים03.01.2016

מדריך מקוצר לבדיקת מיגון ברכב

משנה לשנה מספר גניבות הרכב בישראל רק הולך ועולה כשמדי שנה נגנבים לפחות עשרים אלף רכבים מכל הסוגים בכל רחבי הארץ. לפיכך אין זה פלא שחברות הביטוח נוטות להחמיר בכל הקשור לאמצעי המיגון לרכב, המשמשים להפחתת הסיכוי לגניבות.

בדיקות מיגון לרכב הן בדיקות שמטרתן לוודא כי הרכב מצויד בכל אביזרי המיגון הדרושים בהתאם לתנאים הכתובים בפוליסת הביטוח. בסיום הבדיקה מקבל המבוטח טופס בדיקת מיגון לרכב שבו מציין הבודק אילו מערכות מיגון מותקנות ברכב ומה מצב התקינות שלהן.

כיצד מחליטות חברות הביטוח על דרישות המיגון?

דרישות המיגון נגזרות בראש ובראשונה משווי הרכב. כך לדוגמה חברות רבות לא דורשות מהמבוטחים למגן את רכבם כל עוד שוויו נמוך מ- 200 אלף ₪. בנוסף לכך, חברות הביטוח נותנות משקל לסוג הרכב ולניתוחים סטטיסטיים שונים המיועדים להעריך את הסיכוי לכך שהרכב ייגנב. חשוב להבין כי ישנם רכבים שעלותם לא גבוהה במיוחד, שעדיין נחשבים כאטרקטיביים בעיני גנב הרכב הפוטנציאלי ואפילו אטרקטיביים יותר בהשוואה לרכבים שעלותם גבוהה יותר.

מערכות המיגון השונות על קצה המזלג

להלן מספר דוגמאות למערכות מיגון שנבדקות במסגרת בדיקות מיגון לרכב בהתאם לצורך:

  • מערכת איתור פעילה – מערכת המצוידת ביכולת איכון והתרעה על גניבה. מערכת זו נכנסת לפעולה כאשר הרכב נגנב ומאפשרת לאתר את הרכב תוך זמן קצר מרגע הגניבה.
  • כספת – קופסת אלומיניום המורכבת על מחשב הרכב, שתפקידה למנוע את ההחלפה שלו.
  • עלוקה – יחידה זעירה המאפשרת לנתק את מערכת החשמל או את משאבת הדלק למשל. ישנן עלוקות המצוידות במערכת התרעה, המודיעה לבעל הרכב על כל ניסיון התנעה לא מאושר.
  • שולל תנועה (אימובילייזר) – אלמנט מיגון בסיסי המונע את התנעת הרכב בפני נהגים לא מורשים. נטרול הנעילה מתאפשר באמצעות הקשת קוד סודי או באמצעות רכיב זיהוי ייחודי.

חשיבות התקשורת עם חברת הביטוח

חברות ביטוח רכב המספקות פוליסות ביטוח רכב דורשות מלקוחותיהן דרישות שונות בכל הקשור למיגון הרכב. אי לכך, חשוב מאוד לברר באופן יסודי מה הן הדרישות הספציפיות שיש לעמוד בהן לפני ביצוע התקנה של רכיבי מיגון. כמובן שכל בעל רכב יכול להתקין ברכבו אמצעי מיגון לפי רצונו וראות עיניו ללא קשר לדרישות המיגון של חברת הביטוח, אך לרוע המזל במקרים רבים בעלי רכבים מתקינים אמצעי מיגון שונים שלא לצורך מתוך בורות גרידא.

שימו לב – מכוני הרכב המוסמכים לבצע בדיקות מיגון לרכב לא אחת מנסים לשכנע את בעלי הרכבם המגיעים לבדיקה כי עליהם להתקין רכיבי מיגון שונים על מנת לעבור את הבדיקה. בדרך כלל בעלי הרכבים לא טורחים לברר האם אכן ישנו צורך להתקין את הרכיבים השונים ופשוט מסכימים לביצוע ההתקנה.

על מנת שלא תשקיעו כסף שלא לצורך, הקפידו ליצור קשר עם חברת הביטוח לפני שאתם ניגשים לביצוע הבדיקה כדי לבדוק אילו אביזרי מיגון נדרשים לטובת הביטוח. בכל מקרה שבו אתם מתבקשים על ידי מכון הרכב להוסיף אמצעי מיגון כזה או אחר מעבר לנדרש, אל לכם להתעצל – צרו קשר באופן מידי עם חברת הביטוח וודאו כי אכן מדובר בדרישה של חברת הביטוח ולא בניסיון לעשות כסף קל על חשבונכם.

חייגו עכשיו
חזרו אליי עם פרטים

כן, אני רוצה שקט נפשי!

חייגו או מלאו פרטים:



    *הנני מאשר/ת קבלת מידע, הצעות שיווקיות ו/או דברי פרסומת מחברת ל.ד ישראל אוטו אקוויפמנט (1990) בע"מ