למנוע עד 75% מתאונות הדרכים

בטיחות בנהיגה מהווה כיום סוגיה מרכזית בקרב הציבור. ניתן להבחין בבירור כי קהל הרוכשים מביע עניין רב במערכות הבטיחות המותקנות ברכב. אחוז הרכבים בהם מותקנת מערכת למניעת תאונות דרכים נמצא בעלייה מתמדת.

יצרני הרכב משקיעים כיום אמצעים רבים במיגון יעיל של כלי הרכב ומחלקות שלמות עוסקות במחקר ופיתוח של מערכות בטיחות שתפקידן להגן על המטען האנושי היקר שאנו מסיעים ולדאוג למזער עד כמה שאפשר את הסיכונים האורבים לנהגים בכביש.

רובן המכריע של המערכות המגיעות כחלק מהרכב נועדו למנוע פגיעה במקרה של תאונה. נושא מניעת התאונה עדיין נשען, רובו ככולו על נהג הרכב, ניסיונו ומידת הריכוז שלו.

מניעת התאונה הבאה

הדור הבא של אמצעי הבטיחות לרכב מייצר מעטפת שתפקידה למנוע מצבי נהיגה בהם הסבירות לתאונות דרכים גבוהה. כלומר, בנוסף לאמצעי הבטיחות המסורתיים המצטיינים בריכוך הפגיעה לאחר מקרה, מתווספות היום בהדרגה מערכות טכנולוגיות שתפקידן הוא מניעת האירוע.

עייפות, אי שמירת מרחק ושימוש במכשירים סלולריים מהוות סיבות מרכזיות לקיומם של הסחי דעת בזמן נהיגה ומהווים גורם ישיר לקיומן של למעלה מ-75% מתאונות הדרכים. ההתראה המוקדמת של המערכת מעניקה זמן קריטי לתגובה מוקדמת של הנהג ומסייעת להיחלצותו ממקרי סכנה.

אבות ואימהות רבים מעידים כי כאשר הילדים נמצאים איתם ברכב מידת הריכוז שלהם בנהיגה צונחת באחוזים ניכרים. ליאת אמסלם, אם לשלושה, מעידה: "האופן בו אני נוהגת השתנה לאחרונה החל מהרגע בו הגיח ילדי הראשון לאוויר העולם. מצד אחד, אני משתדלת כל העת לשמור על ריכוז מרבי בעת הנהיגה אך מצד אחר אני מודעת לעובדה המוגמרת כי מספר הסחי הדעת להם אני נקלעת על הכביש עולה בצורה משמעותית ברגע שהקטנטנים נמצאים עמי ברכב. הילדים מייצרים רחש תמידי ולא אחת, ובניגוד לרצוני, אני מוצאת עצמי מתעסקת בהם ומאבדת ריכוז בנהיגה. בן זוגי ואני מודעים היטב לעניין ולכן החלטנו להצטייד במערכת שתעניק לנו התראה בעת מקרי קיצון בכביש. זו ההשקעה הטובה ביותר שעשינו אי פעם בנוגע לתרבות הנהיגה שלנו".

שילוב בלעדי של מצלמה ורדאר – שילוב מנצח

מערכות בסיסיות למניעת תאונות מצוידות כולן במערכת מצלמות הסורקת ללא הפסקה את סביבתו של כלי הרכב. בכל רגע נתון אומדת המערכת את מיקום הרכב ביחס לגורמים נוספים על הכביש, כאלו העלולים לסכן את שלומם של הנהג ומשפחתו.

הדור הבא של מערכות הבטיחות אינו מסתפק במצלמות בלבד. במחקרים שנערכו במהלך השנים האחרונות הוכח כי יעילותן של המצלמות אכן גבוהה אך אלו לבדן אינן מספקות הגנה מושלמת. כדרכן של מצלמות, תפקודן במצבי ראות לקויה הנגרמים עקב תנאי מזג אויר קשים נפגמת.

תו תקן בינלאומי

מערכות ההגנה וההתרעה של חברת איווקס מבוססות על טכנולוגיית הרדאר המתקדמות ומשלבות גם מצלמות, על מנת לספק לנהגים התראות מדויקות ככל הניתן. טכנולוגית הרדאר, בניגוד למערכות המבוססות על מצלמה למשל, מאפשרת קבלת מידע אמין אודות הנהיגה גם במצבים של ראות לקויה ומזג אוויר הפכפך. למערכת יכולת לזהות סכנות כבר ממרחק רב של 140 מטרים, כך שהנהג מקבל התרעה מבעוד מועד ומסוגל להתמודד אתה ביעילות מקסימלית. טכנולוגיית הרדאר מאפשר לייצר התראות מבעוד מועד הודות לכושר דיוק רב יותר בזיהוי כלי רכב – גם אם מדובר בעצמים קטנים יחסית כגון אופנועים ואף אופניים.

מהן סוגי התאונות אותן יכולה למנוע המערכת של איווקס?

* תאונות 'חזית צד', 'חזית בחזית' או התהפכות – עקב סטייה מנתיב הנסיעה והתנגשות ברכב בנתיב מקביל, או התנגשות חזיתית ברכב ממול בנתיב דו מסלולי
* תאונות התנגשות 'חזית אחור' – סגירה להתנגשות עקב בלימת פתע של הרכב לפנים
* תאונות התנגשות ברכב שלפנים – עקב אי שמירת מרחק מהרכב שלפנים
* תאונות התנגשות 'חזית אחור' ברוכב אופנוע או ברוכב אופניים (במערכת מסוג ראדאר RD 140 מבית SDS)

מערכות למניעת תאונות דרכים היו עד לפני מספר שנים נחלתם הבלעדית של בעלי מכוניות היוקרה ונחשבו לאמצעי טכנולוגי יקר ומורכב, עובדה שמנעה מהן להפוך לנחלת הכלל.

כיום המערכות נגישות לחלוטין כמעט לכל נהג ובעלות נמוכה מאי פעם. רשויות למניעת דרכים בעולם כולו משתפות פעולה עם יצרניות הרכב והופכות את התקנת המערכות לסטנדרט והתוצאות אינן מאחרות לבוא.

לחץ כאן על מנת לבדוק התאמת רכבך למערכת.