מסלולים

אז כמה שווה הבטיחות של ילדך ברכב?

11.08.2016

77% מהילדים הנפגעים בתאונות דרכים, נפגעים במהלך נסיעה באוטו. דינה הראל – יועצת לבטיחות בדרכים מספרת מדוע וכיצד ניתן לשמור על בטיחות ילדינו ברכב.

כולנו מכירות את הבקרים האלה: את מנסה ביד אחת להרים את התינוקת, ביד השניה את אוספת את התיק שלך, שני ילקוטים ומוצאת אצבע לתת לילד הקטן והנה את באיחור למטפלת, לגן ולעבודה? ומה קורה אחרי שנכנסת לאוטו, חגרת את כולם והתחלת בנסיעה? יאללה בלאגן! התינוקת בוכה, הילד מבקש תשומת לב והנה… סמס מהבוס. ואת? את מנסה להחזיר את המוצץ לפה, לענות לילד ולקרוא את ההודעה מהבוס.

כשאת כבר מגיעה למשרד, את תמיד מתפלאת איך הצלחת להגיע עד לכאן מבלי לעשות תאונה…

אימהות רבות מעידות על הסחי דעת רבים במהלך הנהיגה מכל מיני סיבות, שבראשן תשומת הלב שמתחלקת בין הכביש, הילדים והנייד. זה נכון שנשים מצטיינות בחלוקת קשב אבל כשזה מגיע לכביש חלוקת הקשב הזאת מסכנת חיים. למה? כי חלוקת הקשב בין הכביש ובין הספסל האחורי יכולה לגרום לתאונות דרכים. מספיק לסובב את הראש לרגע כדי להציץ בתינוק שנפל לו המוצץ ולפספס הולך רגל שהתחיל לחצות את הכביש. מספיק להושיט את הבקבוק לילד כדי לסטות מהכביש. והכל בשניות.

התוצאה של אותן הסחות דעת קטנות יכולות להיות קטלניות. מעת לעת אנו שומעים על משפחות צעירות שנקלעו לתאונות דרכים קטלניות שנבעו מ"הגורם האנושי" או בשפה אחרת: כי תשומת הלב לא היתה מלאה על הכביש.

אז איך מתמודדים?

דינה הראל – יועצת בטיחות בדרכים מספרת: "קשה מאוד לשכנע אמא צעירה שתינוק שבוכה במושב האחורי מהווה פחות סיכון מאשר מבט למושב האחורי בעת נהיגה. לעומת זאת, אנחנו יודעים היום שההשלכות של מבט אחורה שמוביל לתאונה הרבה יותר חמורות מאשר תינוק שבכה כי נפל לו המוצץ. בעידן בו אנחנו משקיעים כל כך הרבה באיתור ורכישת בגדים, רהיטים וצעצועים הכי בטוחים לילדים שלנו, כדי שלא יסכנו את בריאותם, הגיע הזמן להכניס את הבטיחות גם לאוטו. אמנם מושבי הבטיחות והבוסטרים מחויבים על פי חוק אבל הם לא יכולים למנוע תאונה אלא רק להגן על הנוסעים במקרה של תאונה.

המערכות למניעת תאונות דרכים דוגמת AWACS נכנסות לתמונה בדיוק כאן. הן עוזרות לאמהות למקד את תשומת הלב בכביש ומתריעות בפניהן על נהיגה לא בטוחה, אי שמירת מרחק ועוד מצבים מסכני חיים".

2016-08-11_104209

לשמור על הילדים ברכב? זה אפשרי!

מידי שנה מתפרסמות סטטיסטיקות על היפגעות ילדים בתאונות דרכים. במחקר שערכה עמותת אור ירוק בין השנים 2004-2012 התגלה כי שמרבית הילדים – 77% מהם, נפגעים במהלך נסיעה ברכב, בעוד שהשאר נפגעו במהלך רכיבה על אופניים או כהולכי רגל. "מספר הנפגעים ברכב מהווה תמרור אזהרה רציני לכל הורה" מוסיפה דינה הראל, "מנתון זה אפשר להבין שהרכב מהווה אזור מסוכן מאוד לילדים שלנו ואנחנו צריכים לעשות הכל כדי להפוך אותו ליותר בטוח עבורו.

האחריות שלנו כהורים וכנהגים חייבת לבוא לידי ביטוי באמצעות תגבור ההגנה שאנחנו מעניקים לילדים שלנו ברכב. המערכות של AWACS עושות את העבודה מצוין. הן עוזרות לאמהות ולאבות ומתריעות על המצבים המסוכנים הנובעים מחוסר תשומת לב לנעשה בכביש: סטיה, אי שמירת מרחק,  בלימת פתע של הרכב מלפנים וסכנת התנגשות ברוכבי אופנוע או אופניים".

AWACS – זוג עיניים שנמצאות תמיד על הכביש

שרי שהייתה מעורבת בתאונת דרכים קלה מספרת: "שלושה חודשים לאחר לידתו של הבן השני שלי נסעתי איתו ועם הבת הגדולה לבקר את ההורים. מוצץ שנשמט מהפה ואחריו בכי גדול והתרחשות במושב האחורי הביא אותי להסתובב אחורה ולהתנגש ברכב שהאט לפני מעבר חציה. הבהלה והנזק לרכב הביאו אותי ואת בן זוגי לחפש פתרונות שיאפשרו לי להרגיש בטוחה ברכב. לאחר שהתקנו את AWACS אני מרגישה שאני לא לבד ברכב ואני נוהגת בביטחון ובראש שקט".

מערכת איווקס למניעת תאונות מתריעה בפני הנהג על הנעשה בכביש באמצעות שילוב בין מצלמה ורדאר המעניקות כיסוי מלא של הנעשה בכביש, בכל מגז אוויר ובכל תנאי הראות. המערכת קולטת ומנתחת את נתוני הדרך במהלך כל הנסיעה ובכל פעם שיש סכנה לתאונה או נהיגה חריגה, היא מתריעה בפני הנהג כדי שיוכל להספיק ולהגיב בזמן. המערכת מספקת עוד זוג עיניים שנמצאות תמיד על הכביש ומונעות תאונות הנובעות מחוסר תשומת לב רגעי, כמו אי שמירת מרחק, סטייה מהנתיב, התנגשות ברכב בולם ואפילו התנגשות ברוכבי אופניים או אופנועים.

2016-08-11_104104

כתבו תגובה

מלאו פרטים והוסיפו תגובה, הפרטים לא יתפרסמו ולא ישמרו במערכת