חדש מבית אייווקס – מערכת BLIND SPOT לזיהוי שטחים מתים לחץ לפרטים
המערכת של AWACS המשווקת מערכות התרעה למניעת תאונות מבית SDS ,לא רק מצילה חיים, עכשיו גם חסכונית ומשתלמת.
אייל רחמים06.11.2018

המערכת של AWACS המשווקת מערכות התרעה למניעת תאונות מבית SDS ,לא רק מצילה חיים, עכשיו גם חסכונית ומשתלמת.

הפיתוחים הטכנולוגיים בעולם הרכבים מביאים לנו כיום מגוון רחב של פתרונות, העוזרים לנו, בחלקם, לנסוע חלק ובטוח יותר על הכביש. מחקרים מוכיחים כי התקנה של מערכת בטיחות חכמה לרכב, מפחיתה באופן משמעותי את הסיכוי לתאונות דרכים והופכת לכלי היעיל ביותר כיום בהגנה על הנהגים וגם על הנוסעים. בהינתן התפקיד התודעתי וגם החוקי שמקבלות היום חגורות הבטיחות וגם כריות אוויר כאמצעי הגנה ברכבים, אין סיבה שמערכות התרעה חכמות לא יהפכו לסטנדרט בכל נסיעה, במיוחד אחרי שתקראו על ההטבות הכלכליות שהם מביאות עמן.

בעיית תאונות הדרכים בישראל

תאונות הדרכים בישראל הן מכה, לא פחות. בכל שנה נהרגים מאות אנשים, כאשר רק בשנת 2017 נהרגו 364 איש. לכל אלה, יש לצרף גם את המוני הפצועים מהתאונות, שמספרם עומד על למעלה מ-24,000 איש (לשנה) ולנזקים הרבים שמביאות איתן אותן תאונות. הגורם האנושי הוא הסיבה מספר אחת למרבית תאונות הדרכים, כאשר 80 אחוז מההתרסקויות בזמן התאונות נגרמות בשל חוסר תשומת לב מצדו של הנהג, הנובעת מהסחת דעת ומסיבות ביולוגיות וסביבתיות. נתונים מדאיגים אלה מצריכים התייחסות מיוחדת ומציאת פתרונות אשר אמורים לתת מענה לאותו פן אנושי. בין אם אלו תאונות קטלניות או תאונות קלות יותר, פעמים רבות ניתן היה למנוע אותן ולהציל חיים באמצעים פשוטים אשר זמינים לכולם. מערכת בטיחות חכמה לרכב היא הפתרון הנכון כיום, וניתן לזהות מגמה הולכת וגוברת של התקנות מערכות התרעה ברכבים בישראל.

המערכת של AWACS

המערכת של AWACS

התקנת מערכת בטיחות חכמה לרכב מפחיתה בעשרות אחוזים את הסיכוי להיות מעורב בתאונת דרכים.

ההטבות הכלכליות והנוחות שמביאה אתה המערכת

אז למה בכל זאת המערכת לא קיימת בכל רכב על הכביש? אחת הסיבות להימנעות ממנה, היא ההנחה המוטעית בקשר לעלויות הכרוכות בהתקנת המערכת. במשך הפסקה הקרובה תיווכחו לדעת שהתקנת המערכת הינה פעולה משתלמת מבלי קשר להיותה מצילה חיים. הריי הסיבות לפניכם:

  • הנחה בטסט השנתי לרכב  – החל מספטמבר 2017 נכנסה לתוקף תקנה, בשיתוף פעולה בין משרד האוצר למשרד התחבורה, המתייחסת להתקנת מערכת בטיחות לרכב. על פי תקנה זו המתקינים את המערכת הזו ברכבם ייהנו מהנחה של לא פחות מ-1,500 ₪ בטסט השנתי לרכב (חשוב לציין שההנחה נפרסת על פני שלוש שנים ואינה חלה רטרואקטיבית*).
  • הנחה בביטוח החובה לרכב – ההיגיון בעולם הביטוחים הוא פשוט. כאשר רכב מפחית את סיכוייו להיות מעורב בתאונת דרכים, הפרמיה שעליו לשלם תהה נמוכה יותר. לפיכך נהגים שיבחרו להתקין ברכבם מערכת המתריעה בפני תאונות דרכים, ייהנו מהוזלה משמעותית בביטוח החובה לרכב**.
  • רכיב Engie  חינם – מערכת Engie  היא אחד הפיתוחים המעניינים והיעילים בעולם תחזוקת הרכבים. מדובר בקופסא שחורה וחכמה אשר סורקת את המערכות ברכב, את צריכת הדלק ופרמטרים נוספים, ויודעת להתריע בזמן אמת בפני תקלות. וזה לא הכול, האפליקציה של Engie יודעת לאסוף הצעות מחיר ממוסכים באזור, כך שהיא למעשה מתפקדת כפלטפורמת השוואת מחירים. משתמשי האפליקציה יוכלו לחסוך עד 35 אחוזים מעלויות הטיפול ותחזוקת הרכב ברמה השנתית.
  • העלאת שווי הרכב – קשה להתעלם מהעובדה שהמערכת נמצאת בדרכה להפוך לחלק בלתי נפרד מהמערכות הבסיסיות שמותקנות כיום בכל רכב, בהתאם לכך, התקנת מערכת בזמן הנוכחי הינה חיונית מפאת העובדה שהיא מקפיצה את שוויו של הרכב ומאפשרת לבעליו בעתיד, לכשיחליטו למכור אותו, ליהנות מהכנסה גבוהה בעת המכירה.

הטבות נלוות למערכת התרעה חכמה לרכב: עכשיו גם משתלם להציל חיים.

הפתרון – מערכת חכמה

המערכת החכמה המותקנת ברכב סורקת, למעשה, תוך כדי הנסיעה, את הכביש ומזהירה את הנהג מפני סכנות שונות עוד לפני שהוא עשוי להבחין. רב המערכות כיום בשוק מבוססות מצלמה, כאשר AWACS   אשר משווקות מערכות התרעה מביתSDS  היא המערכת היחידה המבוססת על רדאר מיוחד וגם על מצלמה, החיישנים של המערכת מסוגלים לזהות סכנה גם ממרחק רב (של 140 מטרים!): אלה יכולים להיות הולכי רגל, רוכבי אופנוע או אפילו רכב שבלם בפתאומיות או משאית שסטתה ממסלולה. כאשר היא מזהה זאת, מתריעה המערכת על כך בפני הנהג על ידי צפצופים והבהובים, כך שלא ניתן לפספס את אותה סכנה צפויה ואפשר להגיב לה בהתאם. בנוסף לאלו, למערכת יתרונות רבים: היא מתפקדת מצוין גם בתנאי מזג האוויר קשים***, וגם בכל חלקי היממה ובפרט כשמחשיך.

מערכת הבטיחות לרכב, היא כבר לא "הדבר הבא" בעולם התחבורה, אלא היא מעלה תהיות בעבור אלו שעדיין לא הצטיידו בה. הרוח הגבית מגיעה מכיוונים רבים וביניהם גם מכיוון ממשלתי בדמות תקנות והטבות שצוינו בכתבה. אין ספק שמערכת הבטיחות החכמה לרכב היא פתרון לכל מי שמחפש מענה יעיל, איכותי וכזה שמציע רמת בטיחות גבוהה ועוזר במניעת תאונות, קלות או חמורות. מערכת שמסוגלת להתמודד עם תנאים לא פשוטים ועם האתגרים הרבים שמציבה הנהיגה על הכביש. עכשיו זה הזמן יותר מתמיד לנצל את המומנטום וליהנות הן מהבטיחות שלה והן מההטבות הכלכליות הנלוות לה.

כמה אתם חוסכים בשנה? השאירו פרטים ותתחילו לחסוך יותר>>

* ההטבה בכפוף להוראות הנוהל ולתקנות התעבורה

**ניתן לבדוק אם הינך זכאי להנחה משמעותית באתר משרד האוצר "מחשבון ביטוח חובה לרכב

*** התרעות סטייה מנתיב והולכי רגל תלויות בתנאי מזג האוויר אשר עשויים לפגום ביכולת הזיהוי וההתרעה של המערכת

חייגו עכשיו
חזרו אליי עם פרטים

כן, אני רוצה שקט נפשי!

חייגו או מלאו פרטים:



    *הנני מאשר/ת קבלת מידע, הצעות שיווקיות ו/או דברי פרסומת מחברת ל.ד ישראל אוטו אקוויפמנט (1990) בע"מ