חדש מבית אייווקס – מערכת BLIND SPOT לזיהוי שטחים מתים לחץ לפרטים
התראה מפני סטייה מנתיב
אייל רחמים03.01.2016

התראה מפני סטייה מנתיב

מדי שנה מפרסמות משטרת ישראל והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שלל דו"חות ונתונים לגבי תאונות הדרכים בשנה החולפת. כיום הגורם המרכזי וכמעט הבלעדי לתאונות הוא מה שמוגדר כ"גורם האנושי", כלומר אנחנו הנהגים וזאת בניגוד לעבר שבו גם הגורם הטכני (כלי הרכב ותנאי הכביש) היוו גורם ניכר לקטל בכבישים. במאמר זה נדבר על הסכנה המוחשית שקיימת בעת נהיגה – סטייה מנתיב. כיצד היא מתרחשת, מדוע היא מסוכנת כל כך וכיצד ניתן למנוע מצבים שכאלו?

סטייה מנתיב בשל הסחי דעת בנהיגה

כבני אנוש, אנו נוטים להתרגל לפעולות ממושכות ולהעביר אותן לביצוע מעין אוטומטי. ייתכן וקרה לכם שבשעת נהיגה הרגשתם לפתע שאתם לא באמת מודעים לנעשה סביבכם והידיים כאילו נוהגות מעצמן – זוהי דוגמא מעט קיצונית אך כזו שממחישה היטב את כוונתנו. בזמן נהיגה, ישנם גורמים רבים שצורכים את הקשב שלנו, כמו הנוסעים שאתנו ברכב, הפרסומות ברדיו, מערכת ה-GPS, הטלפון שמצלצל, הודעות ה-SMS, פרסום חוצות ועוד. הסחות הדעת הללו גורמות לנו לא להיות מרוכזים בנהיגה ולא לשים לב לנעשה בכביש. מכאן ועד סטייה מנתיב הדרך קלה.

שנייה אחת של חוסר תשומת לב

שנייה אחת של חוסר תשומת לב היא כל מה שדרוש כדי לגרום לתאונה קטלנית – המשפט הזה מוכח כנכון כמעט מדי יום במציאות ששוררת בכבישים. זה מתחיל בהיסח דעת, נמשך בתזוזה קלה של ההגה, ונגמר בסטייה לנתיב השכן ובהתנגשות ברכב אחר. קשה לצפות סטייה מנתיב. הרכבים בנתיב שלידכם נוהגים במהירות גבוהה, וכלל לא מניחים שרכב ייכנס להם בפתאומיות לנתיב הנסיעה. וזהו גורם מוכר לתאונות דרכים רבות – והכל מתרחש תוך שניות מעטות.

מערכת הרדאר RD 140

חברת איווקס משווקת את מערכת הרדאר RD 140 של חברת Safe Drive Systems. המערכת משלבת רדאר ומצלמה, ומצוידת במעבד משוכלל המנתח נתונים שונים אודות הנהיגה שלכם ושל הרכבים שנמצאים בסביבתכם. במצבים של סטייה מנתיב, אי שמירת מרחק וסכנות אחרות בכביש – המערכת מתריעה בזמן אמת באופן קולי וחזותי – כך שתוכלו להשתלט על הרכב מבעוד מועד ולהימנע מסכנה. לפניכם סימולציות של מצבי סטייה מנתיב המוכרים ואופן התגובה של מערכת הרדאר שלנו.

סטייה מהנתיב הימני:

סטייה מהנתיב השמאלי:

חייגו עכשיו
חזרו אליי עם פרטים

כן, אני רוצה שקט נפשי!

חייגו או מלאו פרטים:



    *הנני מאשר/ת קבלת מידע, הצעות שיווקיות ו/או דברי פרסומת מחברת ל.ד ישראל אוטו אקוויפמנט (1990) בע"מ