חדש מבית אייווקס – מערכת BLIND SPOT לזיהוי שטחים מתים לחץ לפרטים
הילד קיבל רישיון? תתחילו לדאוג..
אייל רחמים11.08.2016

הילד קיבל רישיון? תתחילו לדאוג..

צעירים רבים מצטרפים לנהגים על כבישי ישראל המסוכנים גם כך. מערכות למניעת תאונות יכולות לשנות את הסטטיסטיקה ולהחזיר את הילדים שלנו הביתה בשלום. רווה אלימלך – חוקר תאונות מומחה מספר על התופעה וכיצד למנוע אותה.

מזל טוב! הילד שלכם, שרק אתמול חגרתם טוב טוב בבוסטר, חוזר הביתה עם חיוך של מנצחים ועם רשיון נהיגה חדש. הוא כבר מתכנן איך יגיע לבית הספר עם האוטו, יצא לבילויים בעיר הגדולה ויחנה כמו מלך בחניון של הקניון.

אתם, לעומת זאת קצת פחות שמחים והרבה יותר דואגים, ויש לכם סיבות טובות: אתם מתחדשים בלילות ללא שינה, ימים ללא רכב ובעוד כמה הוצאות, שהבולטת בניהן הינה תוספת של כמה אלפי שקלים בשנה עבור הביטוח לרכב.

מידי שנה מצטרפים יותר ויותר צעירים למעגל הנוהגים בישראל. אותם צעירים בני 18-25 מצטרפים לכבישים העמוסים גם כך בישראל, עם הרבה פחות ניסיון והרבה מאוד בטחון עצמי. העדר תחבורה ציבורית ראויה בלילות ובסופי שבוע, כמו גם הרצון הטבעי לשמח את הילד אינם מותירים ברירה להורים, שמעניקים את המפתחות לרכב עם לב כבד ובצירוף אזהרות, עצות וידיעה שגם בכביש, אין חכם כבעל ניסיון.

דואגים? בצדק!

תאונות דרכים הן הגורם מספר אחד למוות בקרב צעירים בעולם המערבי ונתון זה נמצא בעליה מתמדת. בישראל, למרות שצעירים מהווים 15% בלבד מאוכלוסיית הנהגים, הם גורמים ל 20% מהתאונות ול 21% מהתאונות הקטלניות והקשות. יתר על כן, כשליש מסך ההרוגים בישראל בממוצע בשנים האחרונות נהרגו בתאונות בהן היו מעורבים נהגים צעירים (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים).

נהגים צעירים נמצאים בקבוצת הסיכון הגבוהה ביותר ומעורבים בתאונות פי שלוש מנהגים בקבוצת הגיל הבאה. הגורמים המרכזיים לריבוי תאונות דרכים בקרב נהגים צעירים הינם:

  • חוסר ניסיון – מספר תאונות הדרכים בהן מעורבים נהגים בשנתם הראשונה על הכביש הוא הגבוה ביותר
  • בטחון מופרז – שאנחנו צעירים, אנחנו פחות מפחדים ואנחנו יותר בטוחים בעצמנו ובאופן הנהיגה שלנו.
  • נהיגה עם נוסעים צעירים נוספים ברכב – הסיכון לתאונה עולה ברגע שברכב נוכחים נוסעים צעירים נוספים
  • נהיגה בלילה – בכל קבוצות הגיל נהיגה בלילה מעלה את המעורבות בתאונה, בעיקר בקרב נהגים צעירים
  • שימוש בחגורת בטיחות – נהגים צעירים נוטים לוותר על חגורות בטיחות בתכיפות גבוהה יותר
  • הסחות דעת – הסחות דעת כשימוש בנייד ועיסוק ברדיו נפוצים בקרב נהגים לא מנוסים ומעלים את המעורבות במקרי סיכון
  • לחץ חברתי – בגילאים אלה הנהגים רגישים לדעתם של חבריהם ושל הנוסעים ברכב ועלולים לנהוג באופן מסוכן בשל תמריצים שונים ומסוכנים.

שיעור מעורבות נהגים בתאונות דרכים בשנת 2012

מספר מעורבים בתאונות ל- 10,000 נהגים

  • לפי גיל הנהג

שיעור מעורבות נהגים בתאונות דרכים בשנת 2012

מספר מעורבים בתאונות ל- 10,000 נהגים

  • לפי שנות וותק בנהיגה
  • באדיבות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

לשמור על הילד ברכב, גם בלי נהג מלווה

חברות הביטוח מכירות את הסטטיסטיקות על תאונות הדרכים טוב יותר מכולנו משום שהן מנהלות את הסיכונים של המבוטחים הפוטנציאליים כחלק מהמודל העסקי שלהן. לכן, כאשר משפחה מבקשת לשנות את הביטוח לרכב ולהוסיף נהג חדש וחסר ניסיון למעגל הנהגים, היא תתבקש להוסיף 3000-4000 שנה למחיר הפרמיה עבור הנהג החדש. עם זאת, תשלום הפרמיה אינו מסייע למנוע תאונה אלא רק לאפשר התמודדות עם הנזקים הכלכליים שהיא עלולה להביא. שמירה על בטחון הנהג הצעיר, הנוסעים עימו והמשתמשים האחרים בכביש נותרו האתגרים המהותיים.

נושא בטיחות הנהג והנוסעים ברכב הפך להיות אחד השיקולים המרכזיים בקניית רכב חדש או משומש. כיום הרוכשים אינם מסתפקים בחגורות בטיחות, כריות אוויר ומערכות ABS  ומצרפים להם פתרונות טכנולוגיים חדשים שמטרתם אחת: התראה ומניעה של תאונות רכב.

המונח מערכות למניעת תאונות מתייחס לטכנולוגיות חישה המבוססות צילום ורדאר ותפקידן להתריע מבעוד מועד על פגיעה אפשרית ברכב ובנוסעיו. חלק מהמערכות משלבות רדאר ומצלמה ומאפשרות לנהג לקבל התראות בכל תנאי מגז האוויר, במהלך היום וגם בלילה.

חיים מזרחי – הורה להדר, בת 19 אומר: "כאשר הדר סיימה את תקופת הנהג המלווה הפסקתי לישון בלילה. אחרי חצי שנה, במהלכה אשתי ואני נכחנו באוטו, הבנו שאין לה את הניסיון הדרוש על מנת להימנע מתאונות דרכים, חד וחלק. נושאים כמו שמירת מרחק, וערנות לכל המשתמשים בכביש – מהולכי רגל ועד רוכבי אופנוע היו נושאים שהיא עדיין לא הפכה לטבע שני. משם התחלנו לחפש פתרונות שיאפשרו לה לקבל התראות על מצב הכביש ועל מצב הנהיגה שלה.

כאשר התוודענו למערכות למניעת תאונות, הבנתי שמצאנו מערכת שתאפשר להדר לקבל נהג מלווה שיסייע לה לשפר באופן מתמיד את הנהיגה שלה, להיות במודעות מלאה למתרחש בכביש וחשוב מכל, להגיע הביתה שלמה ובטוחה. בנינו, זה הדבר הכי חשוב לנו.

חייגו עכשיו
חזרו אליי עם פרטים

כן, אני רוצה שקט נפשי!

חייגו או מלאו פרטים:



    *הנני מאשר/ת קבלת מידע, הצעות שיווקיות ו/או דברי פרסומת מחברת ל.ד ישראל אוטו אקוויפמנט (1990) בע"מ