חדש מבית אייווקס – מערכת BLIND SPOT לזיהוי שטחים מתים לחץ לפרטים
טיפים לנהיגה ברכב חדש
אייל רחמים03.01.2016

טיפים לנהיגה ברכב חדש

קניית רכב חדש זו חוויה כיפית ומלהיבה ואין זה משנה אם בסיומה אתם תהיו הבעלים של רכב חדש מסוכנות או אם תקנו רכב מחברת ליסינג או מאדם פרטי. רכב חדש משמעותו חופש ואפשרויות בלתי מוגבלויות. אולם בטרם תצאו לקרוע את הכביש עם הרכב שקניתם ישנם כמה כללים וטיפים אותם עליכם להכיר בכדי שתיהנו ממנו יותר ולמשך זמן ממושך.

כמה נקודות על מנת להתחיל ברגל ימין את מערכת היחסים החדשה שלכם עם הרכב

1. למדו להכיר את הרכב מבפנים ומבחוץ – לפני שתתחילו בנסיעה, תלמדו על המערכות השונות במכונית, מה כל כפתור עושה ואיך מתפעלים כל דבר- שהרי אינכם רוצים להיתפס באמצע מטח גשם רציני ולגלות שאינכם יודעים איך להפעיל את המגבים… כשלב ראשון קראו את הוראות ההפעלה של הרכב ולאחר מכן תתחילו לשחק ולאתר את הגאדג'טים, הכפתורים ואת התכונות החיוניות שיש למכונית להציע כגון: קרוז קונטרול, פנסי ערפל, וינקרים, ברקס חירום, כיוונון המראות וההגה. בטרם תצאו לכביש הפתוח , עליכם להיות סמוכים ובטוחים שאתם יודעים ושולטים בכל המערכות החיוניות של הרכב, כולל הגאדג'טים הכיפיים כדוגמת מערכת השמע והניווט.

2. עשו אותו שלכם – נהיגה ברכב חדש זה כמו לנעול נעל חדשה – לשניהם צריך להתרגל לאט ובזהירות ו"להפוך אותם לשלך". כאשר אתם נכנסים לרכב שלך מדי יום, אתם אולי לא שמים לב אבל הכיסא מכוון ומותאם לגובה שלכם, כך גם ההגה והמראות השונות. אולם כאשר הרכב הוא לא מוכר, הדבר הראשון שעליכם לעשות זה לכוון אותו ולהתאים אותו למידותיכם.
כאשר מדובר ברכב חדש עליכם להעביר אותו תקופת הרצה בה תשפשפו את כל החלקים בו בכדי שיתאימו את עצמם אחד לשני. חשוב לזכור שבתקופה זו עליכם לנהוג במהירות מוגבלת ובלי שאתם מאמצים את המנוע יתר על המידה. דבר זה יבטיח מנוע עם חיים ארוכים ונסיעות בלי תקלות. בנסיעות הראשונות שלכם באוטו היו זהירים וסובלניים לפחות עד שתלמדו את התנהגות הרכב ואת האופן בו הוא מאיץ או בולם.

3. הגנו על הרכב – אתם רוצים שהמכונית שלכם תיראה טוב תמיד, ותיסע באופן מושלם כמו בנסיעת מבחן שלקחתם אותה, כל שעליכם לעשות זה לנקוט באמצעים המתאימים בזמן הנכון. דאגו להחליף את השמן במנוע, להיות קשובים למנוע ולרעשים מוזרים המופיעים בו וכמובן לטפל בה בזמן ובמוסכים רציניים (ולאו דווקא הזולים יותר). שטפו את הרכב פעם בחודש ואחת לתקופה מרחו שכבת ווקס שתגן עליו ממים, חרקים ושאר מזיקים.

ועוד כמה טיפים לנהיגה בטוחה ברכב החדש:

  • הישארו באזור הנוח שלכם. אם תנאי מזג האוויר קשים, גשם, שלג או קרח על הכביש נהגו לאט בהתאם למה שאתם צריכים בכדי להרגיש שאתם שולטים ברכב. אל תתרגשו מצפירות ומתגובות מתלהמות של אנשים מבחוץ – דאגו שאתם והקרובים אליכם בטוחים, אלו שלחוצים וצופרים יכולים לעקוף אתכם אם ירצו.
  • שימו חגורת בטיחות. זו הדרך הקלה ביותר להיות מוגן ברכב.
  • בעת נהיגה, ובעיקר ברכב חדש, נסו להימנע מלדבר בטלפון הנייד. כל התעסקות עם הטלפון, גם אם זה רק לדבר עם חבר, מפחית את רמת הריכוז ואת תשומת ליבכם לפרטים.
  • לעולם אל תחליף להילוך נמוך כאשר אתה נוסע במהירות גבוהה. החלפת הילוך שכזו יכולה לפגוע במנוע ולהרוס לחלוטין את תיבת ההילוכים שלכם.
חייגו עכשיו
חזרו אליי עם פרטים

כן, אני רוצה שקט נפשי!

חייגו או מלאו פרטים:



    *הנני מאשר/ת קבלת מידע, הצעות שיווקיות ו/או דברי פרסומת מחברת ל.ד ישראל אוטו אקוויפמנט (1990) בע"מ