חדש מבית אייווקס – מערכת BLIND SPOT לזיהוי שטחים מתים לחץ לפרטים
חינוך למניעת תאונות דרכים
אייל רחמים02.01.2016

חינוך למניעת תאונות דרכים

תאונות דרכים גורמות למוות של מאות בני אדם ולפציעתם של עשרות אלפים מדי שנה, ומוגדרות על ידי רבים כ"מכת מדינה".

עם השנים, חל שיפור באיכות תשתיות הכבישים בארץ, וגם כלי הרכב שבהם אנו נוהגים הופכים לאמינים ובטוחים יותר, מה שמפחית כמעט לחלוטין את התאונות שנובעות מגורמים טכניים. כבר היום, הסטטיסטיקה מדבר על כך שכ-93% מסך תאונות הדרכים נובעות מהגורם האנושי, כלומר כתוצאה מטעויות של הנהגים.

חלק מאותו גורם אנושי הוא רשלנות – נהיגה בניגוד לחוק או שלא בהתאם לתנאי הכביש, וחלק נובע מטעויות אנוש כגון חוסר תשומת לב, הסחת דעת, הירדמות וכו'.

למעשה – לגבי כל אחת מהסיבות שצוינו לעיל, חינוך הוא כלי יעיל לשיפור המציאות ברמה הארצית.

מתחילים כבר מהגיל הרך

החינוך לנהיגה נכונה מתחיל כבר מהגיל הרך, ומלבד משמרות הזה"ב השונות, ילדים מקבלים בגן ובבית הספר שיעורים והדרכות לגבי חציה והתנהגות זהירה בסביבת כבישים.

בגיל צעיר כל כך, קיים תמיד הקונפליקט בין הרצון לעודד זהירות לבין החשיבות של להימנע מלהפחיד וליצור אצל הילדים חששות מיותרים.

בגיל תיכון, כאשר בני הנוער כבר מתחילים לימודי תיאוריה ונהיגה, החינוך בבתי הספר עובר שלב ומתייחס באופן ממוקד לנהיגה עצמה – חוקי התנועה, החשיבות של כיבודם וכו'.

זהו השלב שבו נקבעת צורת ההתייחסות של הנער לחוקי הנהיגה ולכללים השונים – האם יראה בהם כללים ש"נכתבו בדם", או טרחה ומטרד שראוי להימנע מהם.

יצירת מודעות

בנוסף ללימודים ולהכשרות בבתי הספר, מקיים משרד התחבורה (והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים) קמפיין מוצלח למדי ברמה הארצית – החל מפרסומות ברדיו ובטלוויזיה וכלה בקורסי הריענון התקופתיים.

הקמפיין הארצי מיועד קודם כל לטפל בבעיית חוסר הציות לחוקים – מהירות מופרזת, חציית פס הפרדה וכו'.

אך מעבר, לכך יש לו מטרה חשובה נוספת של יצירת מודעות למגבלות האדם – עייפות בנהיגה, הסחי דעת וחוסר תשומת לב. אנחנו כבני אדם בטוחים ביכולות ובכישורים שלנו, לעיתים בטוחים מדי. המטרה של הקמפיין היא להזכיר לנו שאנחנו בסך הכל בני אדם עם מגבלות, וכדי לנהוג ולהימנע מתאונות אנחנו חייבים להיות מרוכזים בנהיגה באופן מלא.

אנו בחברת איווקס מציעים מערכת אשר מתריעה בזמן אמת על סטיות מנתיב, אי שמירת מרחק ומקרים נוספים של סכנות בכביש – ובכך עוזרת לכם למנוע תאונות באותם רגעים שבהם כל שנייה היא קריטית.

חייגו עכשיו
חזרו אליי עם פרטים

כן, אני רוצה שקט נפשי!

חייגו או מלאו פרטים:



    *הנני מאשר/ת קבלת מידע, הצעות שיווקיות ו/או דברי פרסומת מחברת ל.ד ישראל אוטו אקוויפמנט (1990) בע"מ