חדש מבית אייווקס – מערכת BLIND SPOT לזיהוי שטחים מתים לחץ לפרטים
נתפסת נוהג במהירות מופרזת? הנה כמה טיפים לצמצום הנזק
אייל רחמים03.01.2016

נתפסת נוהג במהירות מופרזת? הנה כמה טיפים לצמצום הנזק

נתפסת בנהיגה במהירות מופרזת? נסה לצמצם את הנזק.

נהיגה במהירות מופרזת היא מעבירות התעבורה הנפוצות ביותר בישראל, ולא בכדי.
נכון שהחוק חשוב ושכבודו במקומו מונח, אבל מה לעשות שהמציאות והשגרה חזקות יותר מהכל? כשאנחנו מאחרים לפגישה בעבודה על הבוקר או מתים כבר להגיע הביתה בערב והכביש לגמרי ריק- אנו חוטאים בלחיצה על הגז קצת יותר מהמותר. אם גם אתה התפתית להאיץ קצת ואם בשל כך, נתפסת נוהג במהירות מופרזת, להלן כמה עצות שיעזרו לך להימנע מכתב אישום שעלול להוביל לשלילת רישיון ולשיבוש לא פשוט בשגרת החיים.

אל תחתום על הדו"ח ואל תמסור תגובה

שוטר סימן לך לעצור ונתן לך דו"ח? אל תחתום עליו ואל תכתוב את תגובתך, שכן הללו עשויות להפליל אותך. מאחר שנהיגה במהירות מופרזת היא מהעבירות הנאכפות ביותר בכביש על-ידי משטרת ישראל, יש נטייה להפעיל יד קשה נגד נהגים, ולעיתים המשמעות היא, כי נהגים מואשמים גם כאשר המציאות אינה מחייבת זאת בפועל. חתימה על הדו"ח כמוהה כהודאה באשמה ורצוי להימנע מכך, כדי שאחר כך יהיו לך אפשרויות מילוט. בקיצור, סייג לחוכמה שתיקה היא אמירה ידועה שהופכת מאוד רלוונטית במצב כזה, וכדאי בהחלט לאמץ אותה.

בקש העתק של הצילום

אם נתפסת נוהג במהירות מופרזת על-ידי מצלמת מהירות בקש לקבל עותק של הצילום בו מתועדים הרכב שלך, מספרו והמהירות בה נסעת,. כאשר תקבל את ההעתק, בדוק כי הפרטים מופיעים בצילום בבירור. לעיתים יכול להתברר לאחר חקירה מעמיקה ובחינה מדוייקת שלו, שהרכב שצולם הוא לא זה שעבר את העבירה, ובמקרה כזה קל מאוד להימנע מכתב אישום. כדי לטעון לטעות כזו חייבים להופיע בתמונה כלי רכב נוספים, כדי שניתן יהיה לייחס את המהירות המופרזת לאחד מהם.

הסב את הדו"ח למי שבאמת אחז בהגה בעת ביצוע העבירה

אם קיבלת דו"ח מהירות, אך אתה לא זה שנהגת ברכב בעת ביצוע העבירה, ישנה אפשרות לבקש הסבה של הדו"ח לאדם הרלוונטי שנהג ברכבך, בין אם מדובר בבתך, בחבר קרוב או בבן משפחה. כך גם תשכיל, אגב כך, להימנע מצבירת נקודות על לא עוול בכפך.

טען להתיישנות כאשר ניתן לעשות זאת

דרך נוספת להתחמק מכתב אישום היא להשתמש בטיעון ההתיישנות. כך למשל, אם קיבלת דו"ח על עבירת מהירות שביצעת לפני 4 חודשים, ניתן לבטל את כתב האישום או את הקנס.

היעזר בעורך דין לענייני תעבורה

פנה בהקדם לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה. לא משנה מהי האסטרטגיה בה תבחר כדי להימנע מכתב אישום, בעזרתו של עורך דין תעבורה תוכל להוציא אותה לפועל בקלות רבה יותר ולהגדיל את הסיכויים שאכן תזוכה. כמו כן, עורך דין תעבורה מכיר את חוקי התעבורה על בוריים, כמו גם את כל הדקויות והפרצות הקיימות בחוק, ולכן יהיה לו קל יותר למצוא נסיבות ראייתיות שיאפשרו למחוק את הדו"ח או להימנע מכתב אישום.

חייגו עכשיו
חזרו אליי עם פרטים

כן, אני רוצה שקט נפשי!

חייגו או מלאו פרטים:



    *הנני מאשר/ת קבלת מידע, הצעות שיווקיות ו/או דברי פרסומת מחברת ל.ד ישראל אוטו אקוויפמנט (1990) בע"מ