הטיפים של סקוטשי

הנהג הממוצע

04.01.2016

הנהג הממוצע הוא עובד בחברת הייטק, או מורה, או רופא, או פועל בנין, או סטודנט. הנהג הממוצע למד נהיגה פעם אחת בחייו וגם אז במטרה אחת ויחידה לעבור כמה שיותר מהר את הטסט ולהשיג את הרישיון הנכסף.

בעולם המודרני משמש הרכב כלי למגוון פעילויות שאינן קשורות לפרנסה מנהיגה: נסיעה לעבודה, הסעות הילדים לחוגים, עריכת קניות בסופר וכד'. למעשה מבלה האדם הממוצע שעות רבות מחייו על הכביש לצרכים שאינם קשורים לפרנסה נהיגה.

Average Driver

הבעיה היא שהנהג הממוצע אינו הופך לנהג טוב יותר ביחס ישר לכמות הזמן על הכביש. לכן, ביחס לנהג מקצועי, סיכוייו של הנהג הממוצע להיקלע למצב של תאונה הולכים וגדלים ככל שהוא נוהג יותר.

איך בכל זאת יכול הנהג הממוצע להפוך את הנהיגה לטובה יותר?

הנה כמה טיפים קלים ליישום:

לא לסמוך על הניסיון – ניסיון מוביל נהגים רבים לתחושת ביטחון עצמי מופרז ועקב כך לשאננות. שאננות זו מחלישה את האינסטינקט ההישרדותי של הנהג ובעקבות זאת נפגע מנגנון ניהול הסיכונים שלו והסיכון לעשיית שגיאה שתוביל לתאונה גדל.

להשתתף בסדנאות נהיגה – מרבית הנהגים לומדים לנהוג פעם אחת בחייהם, וגם אז המטרה היא השגת הרישיון. מספר חברות בארץ מציעות סדנאות נהיגה בהן נלמדת התנהגות כביש נכונה והתמודדות עם מצבים שונים.

לעזוב את הסלולרי – הסלולרי הוא ללא ספק מכת הכביש. טרם נולד הנהג שחלוקת הקשב שלו בין הסלולרי לבין הכביש היא 100% לכל אחד. עדיף לדחות את השיחה עד שמגיעים ליעד או לעצור במקום בטוח.

לבחור רכב בטיחותי – ברכבים החדישים מותקנות מערכות התרעה והתערבות היודעות לנטרל את המרכיב האנושי ולתקן טעויות של נהיגה בלתי מקצועית. מערכות אלו מקטינות את הסיכוי לתאונה. לבדוק לפני קניה.

להתרכז – רכב הוא כלי שעלול להיות קטלני לנהג ולאנשים אחרים. נהיגה היא אחריות כבדה ולכן יש להקפיד להתרכז בנהיגה ולהימנע, עד כמה שאפשר, מהסחות דעת.

נהיגה היא מיומנות המשמשת אנשים רבים באופן יומיומי. שכלול מיומנות זו חייב להיות אינטרס מובהק של כל נהג על הכביש, במטרה להפוך לנהג מקצועי יותר, ולהקטין באופן משמעותי את הסיכון להיות מעורב בתאונה.

כתבו תגובה

מלאו פרטים והוסיפו תגובה, הפרטים לא יתפרסמו ולא ישמרו במערכת